neao

Att blogga är självklart med på "göra-listan"

Publicerad 2012-11-21 10:59:00 i DESIGN BY, Dagens, Fotat, Jobb, Roligt, Vardag,

Som jag nämde den 14:e november har jag nu gått ner till 40% på restaurangen och det ger mig en ledig dag mitt i veckan. Jag kan säga rakt ut att det är helt fantastiskt, underbart skönt! Och nu har jag redan jobbat i snart en timma med mitt företag och lunchpasset har inte ens startat än - ÅH, SÅ GÖTT!

Jag är (som ni kanske har märkt vid det här laget) en list-person, det underlättar väldigt mycket i mitt arbete och jag gillar att få kryssa i den där lilla rutan eller dra ett ordentligt sträck över när jag har gjort klart uppgiften. Nackdelen är ju att det ibland kan smyga in lite halv-viktiga punker (som till exempel "köpa nya nylonstrumpor") som absolut behöver göras, men det måste kanske inte göras idag. Då plockar man fram sin rosa markeringspenna och framhäver allt som har högst prioritet. Allt som har högst... Det lät ju väldigt klipskt? När de uppgifterna är klara, ja, då kan jag göra allt det andra. YAY!
Här ser ni tröjan som jag pratade om den 19:e november, made it myself! Bilden tog jag sent igår när jag trött och litet skev hade kommit hem efter elva timmars restaurangjobb. Dock fick jag stå i baren på Scandinavium så det var mycket roligt! Nya utmaningar - hit me!

Nu ska jag ta mig en god kopp med Nespressokaffe och börja skriva in kunder i mitt nya onlineregister (Jag blev helt till mig när detta presenterades på stjärneventet i Örebro!) medan jag väntar på ett telefonsamtal från coachen.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela