neao

sthlm för första gången

Publicerad 2009-12-01 23:02:27 i Roligt,

Första gången på riktigt. Det klart att jag har varit i stockholm innan, men på riktigt liksom. På riktigt för mig betydde en helgtripp med pojkvännen och hans syster på ett tåg med massa skratt och gråt (ja Morten, vi grät, men av skratt). Vi bodde hemma hos deras mormors syster och hennes man, och oj va de bodde!

Stockholm betyder promenader. Stockholm betyder shopping med stort S. Stockholm betyder spritglögg med ett gött gäng människor. Stockholm betyder solsken i slutet på november. Stockholm betyder dimma efter en brunsh på Mornington ("Det är här östermalmsfamlijerna äter söndagsbrunch"). Stockholm betyder glädje.

Är jag en dålig göteborgare nu?


Julgranen som hänger i taket i NK, sthlm.


Shoppingpåsar på sängen hos B&B, sthlm.

Vad ska jag säga, jag är såld. Leire, ni vann. Jag gillar sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela