neao

Tredje advent

Publicerad 2009-12-13 12:51:23 i Reflektioner,

Det är lucia, tredje advent, skolan slutar på fredag och jag är mentalt kvar i november. Knepigt värre asså.

Idag ska vi baka julgodis hemma och jag ska städa mitt rum, tvätta massa kläder, städa min garderob och skriva klart mitt svenska tal. Eller så gör jag allt det imon och så tar jag det bara jevligt piano idag! Men men, det blir som det blir.


För ett år sedan var det polhems luciafest. Det var första gången jag träffade Niclaes Jingeryd, det var festen som jag valdes in i PFK (inofficiellt), och det var väl ungefär då som allting vände. Jag blev bättre i skolan. Jag slutade dansa. Jag började stå för mig själv. Jag blev mer självgående och jag lärde mig mycket av min "storebror". Oavsätt hur mycket jag saknar honom så vill jag inte tillbaka till den tiden, jag vet var jag har honom och livet är så fruktansvärt bra just nu, precis nu. Man måste leva i nuet.

Tänk på det,


Ps. Ett stort måste såhär på juletid är Lars vegas trio. Dessa underbara pojkar och deras tolkningar av julsångerna är det som skapar julstämning hos mig.

Kommentarer

Postat av: Paranoidjäveln

Publicerad 2009-12-13 22:55:59

Jag HATAR Lars Vegas Trio. Jag har laddat ner nån Absolute Christmas med massa mysigt på, och så plötsligt går den skiten på men jag tänker; "ok, visst, jag lyssnar och ser vad det är för något". Jag höll på att få panik. Det var så fruuuuuuuktansvärt dåligt att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Jag hade aldrig tidigare hört talas om dom men efter detta hoppades jag att resten av världen hatade dom lika mycket som jag, men jag hade visst fel. Fy FAAAAAAAN för Lars Vegas Trio. God fucking jul

Postat av: Annielyn

Publicerad 2009-12-15 20:51:19

buhu no luciaparty iår :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela