neao

En helt vanlig måndag.

Publicerad 2009-11-09 23:16:35 i Vardag,

Jag säger bara så här: Old school is the shit.

Fysiklektionen börjar med en munter Fr. ABE som rullar fram en vagn med diverse prylar på. Det tar en ögonblinkning eller två och sen ser jag vad det är - Diabilder. "No fucking way" tänker jag och smilar med hela ansiktet. Och Krulltjejen säger: "Vad är diabilder?" Det var nästan tragiskt. Fr. ABE hörde henne inte utan mumlade för sig själv; "Var har jag gjort av kassetten?" Ehm va? Kassett? Vad ska hon med en kassett till? "Där var den!" Och ett stort leende på det. Ett kassettband - helt seriöst - ett kassettband med en bandspelare, Fr. ABE fryckte på PLAY och "introduktionsmusiken" lät som roboten Mathilda i Dr. Snuggles - ni som inte vet vem det är, shame on you!! - och sedan började en gubbe prata om ljud. Här dog jag. Jag gillade det.

Som sagt så var jag hos tandläkaren idag - eller ja, hon en hygienist - som kollade på mina tänder och jag hade inga hål. Schöönt. Sen kom tandläkaren in och kollade på mitt bett och jag fick en tid hos distriktssköterskan, men hon kommer inte till Majorna fören till våren, men DÅ, då är jag först i kön sa Dr. E - sweet svarade jag, jag är så jevla töntig.

Mamma, storlitenbror och jag drog igång ett situps-träningsprogram idag. 9,9,6,6,8 - det blir 38 stycken, så nu slapp ni räkna. Men jag gjorde själv ett armhävningsprogram! Dock är jag kleeen i armarna så jag tänkte köra på hälften av situpsen, är det ojämt tal så blir det ett upp, så här: 5,5,3,3,4 - ahsbrah! 20 stycken liksom, det klarar tillochmed jag!

Jag har varit riktigt duktig med plugget idag - nöjd med mig själv!
Så nu förtjänar jag - minst - en puss, någon frivillig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela