neao

Ett brev till "min" syster.

Publicerad 2009-11-02 00:09:46 i Roligt,

GRAN KANARIA
onsdag 28:e okt
Efter en mysig resa till flygplatsen med flera "ska jag byta fil nu?" fick vi äntligen äta frukost. Vissa med mer humor och andra med mer sömn...

Vi intog våra platser på planet och somnade. Resan gick bra men jag fick gå på toa lite för många ggr, till visst knorrande fran mamma och Joppe. "Man får bara kissa en gång under flygturen" muttrade mamma. "Naeh?" svarade jag i chock och mamma bara skrattar åt mig. Tack.
Nar vi kom fram till hotellet sprang killarna till poolen och jag och Joppe la oss pa sängen och somnade. I tre timmar. Schöönt. Inget bad denna dag. Höhö, det rimmade.
På kvällen gjorde alla armhävningar - jag med *host*sex stycken...


torsdag 29:e okt
Med en dagstemperatur pa 28 grader och ett lite lättare molntäcke är det inte sa att man klagar. Bröderna försvann ett tag och jag och Joppe gick på letning. När vi kom till ett "nytt" poolomrade mötte vi en en kille som jobbade på hotellet, han sa "let's play a game" varpå vi svarar: "No, sorry, we don't have time right now, we're looking for my brothers." Detta ignorerar han helt och fortsätter: "Just a quick game", protesterna fortsatte och han sa: "just look that way *vände oss mot poolen* and look at the sky." Jag: "What's the game called, then?" Han: "It's called... 'FLY IN THE POOL'!" *SPLASH*


Han lärde sig dyka här.

När vi hade kommit tillbaka till stolarna och solat ett tag hördes ett konstigt brumande läte. Tanten bredvid snarkade. Och pratade i sömnen. Score!
Jens har bränt sig!

fredag 30:e okt
Ännu varmare och inga moln med 32 grader var ju helt okej. Dock blev det så fruktansvärt varmt att man faktiskt fick hålla sig i skuggan ett tag. Riktigt härligt var det ändå, sov ut lite stress i en timma eller två. Mycket hoppande och dykande i poolen, joppes vattentäta kamera
var väl uppskattad hos bröderna. Bilderna kommer sen...
Jens brände sig inte!




På kvällen åt vi på Italiensk restaurang precis vid hotellet. Kyparna - alla manliga italienare runt 50 - hade svarta byxor och biege skorta. Vi bestälde in drickor och "pan con ajo", vitlöksbröd. Pappa sa: "På ett sånt här ställe vill jag ha..." och så gjorde han så här med händerna:
Julafton 2008, knäck i munnen.
Drickorna kom. Vi väntade. Och väntade. Sedan sa vi till. Kyparen - en annan kypare och även högste kyparen märkte man - gick till kocken och gnällde (vi satt precis vid ute grillen där kocken stod och hörde och såg allting). Kocken tittade på alla beställningslapparna och gjorde en min som sade: "jag-har-vet-inte-och-min-läpp-putar-ut-konstigt". De skrek på varandra lite till och sen kom dem. Händerna med ihopsamlade fingertoppar och ett "idiot!" Vi började gapskratta och jag frågade pappa om han var nöjd; "Ja, massa höhöhö"
Efter maten inser jag att jens sitter och tittar drömmande på ingenting. Så jag frågar honom:
N: Vad tänker du på?
J: Eeh... hehehe.
N: Vadå? entusiastiskt
J: Att jag ska gifta mig med glassgumman. Smått generad
N: Haha, okej?
J: Men, du kan ju gifta dig med glassgubben och så vänstrar vi med varandra! Fattaru hur mycket glass vi får då? Jag gillar glass...

Citronsorbé

lördag 31:a okt
Pappa lurade med Jens på en springtur innan frukost. Han kom tillbaks till sängen alldeles varm och svettig, bästa väckarklockan pa länge... Vid frukosten fick vi besök av en kackerlacka - massa mysigt!

Vid poolkanten låg vi och lyssnade på Filip och Fredrik - deras sommarprat är bara för härligt.
Middag ute på en spansk restaurang där mamma och pappa gick bananas på gamla minnen. De snackade om rökning på deras tid, katten de hade tillsammans innan vi barnen fanns och alla dumheter vi faktiskt gick på. Jag känner mig inte mycket smartare nu heller... "Linnea, sträck ut armarna, jag ska inte göra natt..."
Jens var FRUKTANSVÄRT busig idag. Helt sjukt! Vi tog en promenad efter middagen och köpte äckliga bakelser, tittade pa skor och traskade pa stranden - i kolsvart mörker.

söndag 1:a nov
Idag har det inte hänt ett piss. Samma strålande väder med gassande sol och kokande hetta. Hela familjen - alltså mamma och pappa oxo - var i poolen och kastade/nickade boll, massa kul, fick skrattkramper i magen.
Jens har utmanat mig på tävlingar - i allt! Jag ligger under med 3 - 0...
Och nu har Du varit på Winnerbäck, och jag - som har det jevligt bra där jag är just nu - är avundsjuk på dig.

måndag 2:a nov
STRANDEN! sweet, det var sjukt kul med bad i vågorna. Har inte badat så mycket på flera år! Men jag kan säga så här: underskatta inte vågorna. Man tror att man har kontrollen enda tills man inser att: "Shit, vad är upp och vad är ner? Varför kan jag inte sätta i foten i botten? Aj?!" Så slås man rätt ner i havsbottnen och känner hur det börjar pulsera. "Be a man", tänkte jag, "be a man, be a man be a man!" Det gjorde ont.


tisdag 3:e nov
Vi var inställda på sämre väder - det skulle "bara vara" runt 20 grader och molnigt. Men detta stämde inte, solen sken precis som alla andra dagarna så det kändes lite som att man fick en extra dag i solen. Dock stannade jag och Joppe inne på förmiddagen för att fortsätta vår speltävling. Det var YATZY, det gick inte bra för mig. Runt halv fyra blev Jens sjukt rastlös, inget var roligt nog - så han skuttade iväg och körde vattenpolo och dansade inför folk, men det berättade han först idag den fulingen, hade varit kul att se!
På kvällen skulle vi till Joels favvorestaurang - chao-chao. De har fruktansvärt god mat, men mycket är laktos, så det var bara att bita ihop, för jag var inte sugen på något annat än det här...

Spagetti Carbonara


Jorgubbar är aldrig fel...

Efter middagen tog familjen en taxi tillbaka till hotellet och jag och Jens började promenera hemåt. Vi landade i spelhallen (läs = spelhallarna). Vi körde Mariokart, nått motorcykelspel, biljard, ett annat bilspel och - självklar - Airhockey! Jag ägde honom. That's my thing! Okej, 3 av 4 spel så vann jag. Dock var det Jens som lade flest mål, men jag vann. Tänk på den. By the way, Babe, simon har ett sådant i källaren ifall du kännet för att utmana mästaren. Men när den totala scoren räknades ihop stod det 8 - 6. I am defeted.

onsdag 4:e nov
Hemresa. Och det var faktiskt rätt så skönt att komma hem till Sverige igen. Men nu skall jag lägga mig och läsa klart Anne Frank, har 40 sidor kvar bara. Jag hade med mig 3 böcker ner och blev inte ens klar med den första...
Natti natti!

Kommentarer

Postat av: Tandsticksflickan :)

Publicerad 2009-11-05 13:13:10

Gott inlagg! Trevliga bilder med laktos och grejer. Hade jag inte tackat nej till. Du daremot borde akt hit istallet. Har finns ingen laktos. Bara en kall flakt som haller pa att gora mig galen.

Vi lever pa ris med soja och pork bbq. Det ar ocksa ett satt!

Puss

Postat av: neao

Publicerad 2009-11-07 17:29:46

ge mig adressen så kommer jag!

puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela