neao

Nov. 14, 2009

Publicerad 2009-11-14 20:53:55 i Vardag,

Lördagen har för min del lidit mot sitt slut, klockan är tio i nio och jag är dödstrött. De flesta av mina kompisar gör väl sig i ordning för en krogrunda (eller kanske inte de flesta för det regnar och då är man inte jätteparty), men jag sitter vid mitt skrivbord och är helt och hållet klar för sängen.

Det blev ingen jacka. Jag hittade den dock, så det var inte det som var problemet. Men modellen passade inte jättebra på mig och så var det ingen vinterjacka, det var en skidjacka. Och då var jag helt plötsligt inte lika glad över att panga ut 1999 kronor för den längre. Jag åker ju inte ens skidor.

Ikväll agerar jag barnvakt åt mina bröder då mor och far är "på bjudning", som mamma kallade det - "vuxenkrök" som jag kallade det. Pappa skratt-fnös, han skrattar nästan aldrig på riktigt, han säger "Det var kul" när något är riktigt roligt. När de gick ut genom dörren ropade jag:
"När kommer ni hem?" efter dem,
"Vet inte." svarade pappa. Mamma var redan vid brevlådan.
"Ok, men om ni går vidare till något annat ställe vill jag ha ett sms!" skämtade jag.
"Ok" svarar pappa frånvarande och stänger dörren.
Dörren öppnas: "Det var kul."

Nu ska jag läsa Strindbergs röda rummet och sen ska jag nanna så gott.
Har jag tur så kommer Joppe hit och stoppar om mig! *hoppas*

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela