neao

Nov. 16, 2009

Publicerad 2009-11-16 22:48:51 i Vardag,

Jag vet att jag inte bloggat på länge men det har varit fullt upp hela helgen! Jag har pluggat som ett svin, jag har varit svinsjuk, men jag har inte svinsjukan. Idag var jag hos Kungsportsläkarna för säkert 10e gången denna terminen och blev för andra gången denna terminen skickad till deras drop-in i Almedal. Där fick jag sitta i en 30 minuter kanske, don't really know, och läsa texterna till nationella provet i svenska B på onsdag. Kom in till läkaren som var en go trevlig liten prick, vi satt och pratade ett tag hon och jag och sedan skrev hon ut kåvepenin åt mig och mumlade för sig själv varför den förra läkaren inte hade gjort det. Så nu går jag alltså på penecillin igen och nu tänker jag fan bli frisk!! Puss på'et

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2009-11-17 22:02:55

Privatläkare skriver ut tre gånger så mycket pencelin under sin karriär än en riktig läkare. Pencelin är på både kort, men framförallt lång sikt farligt för oss. Därför skall man inte knapra pencelin för allt, och antagligen var det därför förra läkaren inte skrev ut.



En vardagsanalys signerad Glanzelius

Postat av: tandsticksflickan :)

Publicerad 2009-11-18 14:24:38

det dar med din pappa och humorn var roligt. Vi mar bra och jag hoppas att du sanrt gor det ocksa efter alla penicillin.

Svenska B proven var ritkigt roliga! Men det ar ju bara for att jag ar lite knapp. Men det ar den basta text jag skrivit:). MISFORStA BARA INTE UPPGIFTEN! Det var det enda jag var radd for. For da far man IG direkt. Illa!

Har bror bjudit in dig och din familj till gloggen? Annars tycker jag att du ska be honom gora det. Annars gor jag det!

Postat av: neao

Publicerad 2009-11-22 20:40:30

Linus: Ah, jo men det är jag medveten om, men om jag bara hade fått det (penicillinet) så hade jag sluppit den utdragna sjukdomstiden och så hade jag inte fått så mycket medicin.



Tove: Min far är rolig ;) Svenska kändes bra och jag tror att jag fattade uppgiften rätt, så nu är det bara att hoppas! Nej det har han inte gjort, haha. När är den då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela