neao

Begravning

Publicerad 2009-10-27 12:13:16 i Vardag,

Snart åker vi för att ta ett sista farväl av Sonja. Hon var min morfars mamma. (Ja, vi var alla väldigt unga när vi blev mammor i släkten, medelåldern ligger under 25...) Jag har levt, och kommit ihåg dem när många av dem somnat in. Först var det farfars mamma. Sedan farmors pappa. Sen gick det många år, säkert 10 och så somnade mormors mamma in, henne hade jag då levt med länge, jag kände henne och hon kände mig. Det var jobbigt. Ungefär tre år senare - kanske - så försvann farmors mamma från oss. Den tanten hade bott uppe i Luleå hela sitt liv och ett år innan hon dog flyttade hon ner till Kungsbacka och in i huset berdvid farmor och farfar. Hon begravdes uppe i Umeå den 22:e januari 2009 och vi var där allihopa. Nu den 27:e november 2009 begravs den sista av mina mor- och farföräldrars föräldrar.

Nu ska vi åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela