neao

Partylördag och pluggsöndag

Publicerad 2009-10-18 11:47:29 i Fotat,

Hej hela världen... Asså jag har hittat dagens I-landsproblem:

Ni vet när man ska skriva en text så finns det ett "blinkande" sträck som visar var man befinner sig i texten. Hänger alla med? Bra. *host* Och nu är det så här att det blinkade sträcket har försvunnit på min dator! Det är sjukt frustrerande, jag har ingen aning om var jag är eller hur många mellanrum det är, eller hur många blanka rader jag har - för jag råkade dampa loss på tangentbordet ... eeh.

Nu kom det fram! Wohoes! Och så är ännu ett I-landsproblem löst. Sweet.



Lördagskvällen fick en trevlig och väldigt överraskande vändning när Abbe på telefon säger: "Spring till markland, du ska hoppa på våran buss om 4 min."
Jag hinner reagera med så mycket som: "Shit jag har ingen BH på mig." Det fixade jag, men sen bara sprang jag. Och jag hann! Joppe och Abbe sitter på ett tvåsäte och sjunger på aquas Dr. Jones. Jag tänker: "Hum. Äh, just go with it."
Sedan drog vi hem till Stoney för att hämta upp honom och Limpan. Vidare till Kings head - dit kommer vi inte gå tillbaka. Och sedan till Sejdeln, mysigt ställe, men för mkt lampor. Det var en sjukt skön kväll och jag har inte haft så roligt när jag varit ute med detta gänget förut. Det ska fan göras om!

Om entimmaåenkvart ska jag träffa Skurt förå plugga matte - vi har prov imon, jag känner mig så där klar... Och sen vid tvåtiden kommer Sten och så ska vi alla tre skriva klart våran labrapport i biotekniken.
Och när vi väl är inne på det ämnet så måste jag nästan visa er mina bakterier. Det är taget med digitalkamera genom objektivet till mikroskopet som är på 1000 x förstoring (tror jag)

Escheria Coli


Sarcina Lutea


Bacillus Megaterium


Bakterie X


Den sista var den lilla vita bakteriekolonin som hade börjat växa på min platta med E.Coli:


JAG ÄLSKAR BIOTEKNIK!
Faast nu är det nog dags att plugga... Ska träffa skurt om 50 min nu. Jevlar vad jag skriver långsamt.

Som Kineserna säger:
I wish you happy every day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela