neao

En lagom dag är en bra dag.

Publicerad 2009-10-15 21:18:24 i Roligt,

Onsdagen började med en webkonferens med Kina. Nu kunde vi äntligen få kontakt med dem, det sket sig lite senast. Min Kines - Kid - var riktigt söt, han bad hela tiden om ursäkt för att han inte har svarat på mina mail ordentligt. Och det borde han! Sketunge... Sammanfattningsvis gick det bra, det var kul att faktiskt se och höra dem nu. Tro det eller ej, men de ser faktiskt olika ut! Höhö...

På projektarbetestiden efter lunch höll några i klassen en lektion på Complexed numbers - Komplexa tal. Och jag kan säga så här: Hoppas kineserna är bättre på att räkna matte på engelska än vad de är på att prata på engelska. Men det kommer bli intressant. Det märker vi nästa vecka.


Jag har inte haft så mycket skrattkramper i magen på länge. (läs: LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE!!!!) Det var i köket på Daltorpsgatan 36, syskona L hade kittelkrig. Eller ja, egnetligen så var det krig om en - trumvirvel - kycklingbit. Och det var en liiten kycklingbit, detta sluta med ett kittelkrig. Joppe vann.

Sen åkte vi vidare till Brew House. Gissa vem som var där?




Joshua Radin. Detta var den roligaste och mysigaste konsert jag varit på. Han är fruktansvärt rolig och har en sådan scenkänsla. Han stod och berättade var varje låt hade sitt ursprung ifrån. Han berättade att han som Amerikan hela tiden fick be om ursäkt för Bush, och så sa han att...

"that's pretty funny b'cus more than half of the american people didn't even want him as our president. I sure as hell didn't want him. He's an idiot, but now we have Barack Obama so... *tar en klunk wiskey* ...but that's not why I'm here. Let's play some music."

Han är underbar. Och jag fick träffa honom efter showen :) sweet. Bilden är tagen från Tott(tändsticksflickan), hon fick en hel del fina bilder, alla har inte hamnat ute på nätet dock.

Joppe följde med hem till mig och vi kokade te och fnissade i köket, sedan skrev han historia prov och jag läste svenska bok medans vi drack teet och åt chokladkakor. Klockan var 01.00 när vi lade oss i sängen. Mera fniss. Massa mys. Och oj, vad jag sov bra i dina armar den natten.



Ps. Joshua Radin - Brand New Day

Kommentarer

Postat av: Tändsticksflickan : )

Publicerad 2009-10-15 22:46:21

Visst är han fin! Joshan, inte Joppe. Joppe-snoppe som tog ju min kyckling OCH rörde inte en min när jag gjorde tusen nålar.

Jag har så klart en massa fler både fula fina skarpa och suddiga bilder. Det kommer komma upp fler. Men jag är tröttast för det.

Ps1 Jag tycker om bikinitjejen mycket mer nu än när hon hade bikini. Iof kan hon ju ha det under, vem vet..

Ps2 Jag behöver en ny header. Eller tre. Ska vi tradea mot två tofflor?

Puss!

Postat av: ellen

Publicerad 2009-10-17 14:37:20

linnea tjänar du pengar på din blogg? ;)

Postat av: neao

Publicerad 2009-10-17 14:57:08

Ja, joppe är dum, men det vet vi redan.

Jag vill bara se alla bilderna! Kan iofs komma och våldgästa dig och brya mig in på din dator... men det känns omständigt. Har ju liksom kommit hem nu.

Jag gillar planchen mer nu när hon har pengar på sig faktiskt...

Jag är fett på att byta header mot 2 tofflor, 1 toffla känns jättedumt.

Postat av: neao

Publicerad 2009-10-17 14:57:27

nope, ellen, inte ett öre, hur så? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela