neao

I'm back

Publicerad 2010-08-21 20:25:11 i Reflektioner,

Jag tänkte att det var läge att börja blogga här igen. Det var länge sedan jag skrev här och tänkte därför dra en liten sammanfattning om hur min sommar har varit.

Detn började med att jag tog studenten. Och wow. Det var något av det häftigaste jag varit med om. En sådan eufori, så overkligt och fantastiskt underbart! Helt klar den bästa dagen i mitt liv - so far.


Tre dagar senare var jag nere i skåne och jobbade på Parkis i Torekov för första gången och två veckor senare flyttade jag ner. Jag jobbade i sammanlagt lite mindre än 300 timmar denna sommaren och tjänade med det mer pengar än jag någonsin gjort tidigare. Livet börjat bli verkligt.

Att bo ensam med pojkvän och storasyster är också en spännande upplevlse, ännu ett steg närmre att bli vuxen. Vi har målat stolar, hyllor och fönsteri sommar - sånt som man inte fick göra förut för att det skulle inte bara målas, det skulle vara snyggt också.

Men det kan ju inte vara jag om jag inte drar på mig någon slags sjukdom. Denna sommaren körde jag en favorit i repris: urinvägsinfektio, mums.

Jag insåg nu dessutom att jag inte har berättat för er på denna bloggen att jag har fått en underbar liten kusin: Clara! Hon är nu tre månader, en vecka och tre dagar gammal.

Kärlek.

Ni vet det där om att jag visste vad jag skulle göra till hösten? Det blir inte riktigt så, jag åker till Bryssel i stället för att var Au Pair i ett halvår eller år, vi får se hur länge jag blir borta.

Se till att följa med mig nu bara - det är en ganska stor och läskig resa jag ska göra till hösten.
Puss!

Kommentarer

Postat av: Jag hetere Jens

Publicerad 2010-08-21 22:24:22

Jag ska följa dig!

Postat av: neao

Publicerad 2010-08-23 21:40:43

Underbart! Tack Hendar, det känns skönt att veta :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela