neao

En fredag med sjukt bra potential.

Publicerad 2010-12-03 15:32:46 i Vardag,

Jag fick för några timmar sedan bekräftat att jag har gjort bästa valet av julkalender, tackar vi för.

Idag gick det rätt bra på franskan och vi lärde oss mon ma mes, ton ta tes, son sa ses... jag insåg att det var när vi gick genom detta i Sverige som jag stängde av. Fattade liksom aldrig det där med leur men nu gör jag det! Och så fick jag reda på att "slutproven" är var åttonde vecka så man behöver inte göra det om man vill (jämför med Cambrigediplomet) så om jag ska göra provet tänker jag vänta tills sommaren när jag är awesome. Och ödmjuk.

Idag har jag letat vinterskor med det finns inget bra här: antingen så är det bara med jättehöga klackar eller så är det i skitmaterial som inte håller värmen. Jo, sen säljer de mängde med UGS:s-kopior men det finns inte ens en bra bit utanför kartan. Hittade ett par kängor som det kanske blir, får se.

Angående snön så är det svårt att inte njuta för än så länge är det perfekt kramsnö och det är alltså inte slaskigt än utan bara underbart vackert vitt. Igårkväll gick jag och F till La Terasse som ligger vid Svenska kyrkan/Merode (läs: nära) och det snöade som attan så när vi efter en välbehövd öl skulle gå hem igen tog vi metron en hållplats för att det snöade FÖR mycket, och det var motvind.

Ikväll ska jag ha middag hemma med gäster från Landet Lagom och det kommer bli jätteroligt och supermysigt!

Nu ska jag springa iväg och hämta barnen för sista gånen denna veckan. Ikväll åker de allihopa till Paris (avis!).

Kommentarer

Postat av: tändsticksflickan :)

Publicerad 2010-12-05 23:04:52

Älskade! Den här bilden är fullständigt fabulous!

Postat av: neao

Publicerad 2010-12-05 23:27:49

Lovin' it too, det är så mycket fint med den på många plan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela