neao

Jag längtar efter att få träffa dig, men saknar det vi hade.

Publicerad 2010-12-21 13:55:31 i L'amour,

längtan - önska starkt eller vänta ivrigt.
sakna - vara ledsen för att man inte längre har något/någon - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - källa

Det är viktigt att alltid fortsätta blicka framåt och inte fastna i det som en gång varit. Trots det så kan man aldrig veta vad som kommer att hända, du kan bara vara säker på det som har hänt.

Citat från Bara inte du :

... försökte intala mig att livet går vidare och att världen är full av löften och möjligheter. Klyschor, naturligtvis. Lögn och förbannad dikt. Det är som Markus säger, det enda som verkligen finns, det enda man kan lita på, det är sådant som redan har varit. Om framtiden vet man ingenting alls.

 

Och det är just den tanken som gör det mer okej att sakna än att längta för att du vet vad du längtar efter men du kan aldrig vara riktigt säker på att det kommer att ske så som du önskar.

Sakna är bra när du är ledsen och behöver tröst, då kan det kännas bra att tänkta tillbaka på det som en gång var och hoppas och längta efter samma känsla/händelse/person igen. Det viktigaste är att inte fastna i varken dåtid eller framtid utan ta vara på dagen och leva i nuet.

Kommentarer

Postat av: BigSmile

Publicerad 2010-12-21 16:44:49

Känner igen mig i det där. Så sjukt sanna ord.

Jag saknar dig. vi hörs när du kommer hem! Bit så länge

Postat av: neao

Publicerad 2010-12-22 22:14:45

Tack, eller något. Tror att det låg någon slags komplimang i det du sa? :) nu är jag hemma, hör mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela