neao

En lördag med västtrafik.

Publicerad 2010-01-31 21:16:19 i Roligt,

Vaknade med Jens vid min sida och ville verkligen inte gå upp. Det var ju så himla skönt i sängen med hans armar om mig och mitt huvud på hans axel, klart att man inte vill ge sig därifrån i första taget.

Men jag var ju så illa tvungen att röra på mig efter ett tag. Det var träning för småtjejerna klockan 11.00 och jag skulle inte komma sent. Skulle inte. Vägrade. Jag kom precis i tid. Det gick riktigt bra för brudarna och jag känner på mig att det kommer gå riktigt bra för dem på tävlingen på söndag om en vecka.



Lovisa och Sara flippade loss på trampetten. Allt ifrån oseriösa pik/gruperade volter till sträckta dubbelskruvar. Roligt att se tjejerna när det med tefatsögon tittar på sina tränare när de gör de som de själva vill göra.

När träningen slutade vid 14.00 var det bums hem för att byta kläder till "servitris" och hann knappt äta lunch innan jag var tvungen att åka iväg igen. Med en lätt huvudvärk tog jag mig ned till Centralen för att åka BLÅ mot Jonsered där jag skulle jobba på ett 50årskalas.


Vi var 4 stycken som sprang omkring och försåg de vuxna med mer booz. Det var en lyckad kväll. Tack P, för att du rekommenderade mig!

Vid 22.30 tog jag bussen mot centralen igen men när jag satt där inne på stationen och väntade på Julia och gänget för att vi skulle gå ut och fira hennes 19årsdag kom huvudvärken tillbaka och jag började må illa. Tyvärr slutade min lördag där, 500 kronor rikare men med en känsla som bestod av besvikenhet och skuldmedvetenhet, ledsen Julia.

Sammanlagt var det en bra dag, ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela