neao

Hallå, civilisationen?

Publicerad 2010-01-04 22:13:05 i Vardag,



Flygresan gick bra, jag spillde ingenting på mig utan lyckades läsa mig in en bra bit på Harry Potter och Dödsrelikerna. Så, nu är vi alltså sedan länge anlända och nedmysta framför brasan i underställ, hood och raggsockar. Snön är ungefär en meter djup, men snöbollskrigen och lekarna klarar mina bröder rätt bra utan mig.

Jag skulle ha åkt längdskidor idag, men vi fick inte ihop skidorna med "pjäxorna", så det blev en långpromenad med hundarna istället. När vi var vid vändläget satte sig äldsingen rätt ned - Astor - och vägrade gå mer. Den dumma hunden har redan tappat vinterpälsen och eftersom att han inte skuttar runt lika mycket som Maja och Iris håller han inte värmen lika bra. Vi fick vända hem igen.



Som väntat fick jag "ärva" Dagnys sovrum. Det var lite jobbigt i början men när jag sagt god natt till henne kändes det mycket bättre och jag kunde i alla fall slappna av. Sängen var dock väldigt hård (läs: VÄLDIGT) och jag behövde dubbla kuddar för att de var så platta (något som farmor påpekade säkert sjutton gånger innan jag la mig ner). En till sak som jag lade märke till så där in på småtimmarna var deras väggur. Jag hade glömt att de fanns. Och utan att behöva titta på klockan insåg jag att jag legat vaken i över en timma innan jag lyckades somna. Det var alldeless för mycket tankar som snurrade omkring - det bara gick inte.



Det bästa med att vara här uppe är trots allt att man inte behöver någonting. Inget smink, ingen parfym (det har snarare motsatt effekt här uppe - "varför har du parfym på dej för?"), ingen mobil att titta till för det finns ingen mottagning, det är på det hela riktigt avslappnande att vara här. Fast nu har jag ju faktiskt lyckats fixa till mig internet så jag bloggar väl in imonkväll också.

Jag har bara en dag kvar här uppe och som det känns nu så hade jag inte haft någonting emot att stanna en eller två dagar till.

Men det klart att jag längtar hem ändå.

Kommentarer

Postat av: stock

Publicerad 2010-01-05 01:52:23

första gången du läser HP 7?? damn vad jag grät.. löööv harry.



sv. Jag är deprimerad, igen. så det suger lite, men just nu verkar jag ha fått det under kontroll igen.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-05 18:49:20

åå myys :-D

jo jag undrar vilken kings of leon låt/låtar du gillar bäst?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela