neao

Sista terminens första dag

Publicerad 2010-01-08 22:10:14 i Vardag,

Mamma har köpt en ny väckarklocka. Det är "wake up light"-saken, så nu vaknar hon och alla andra i hennes sovrum till fågelkvitter och ett mysigt ljus. Själv fick jag ärva hennes gamla väckarklocka så i morse vaknade jag och Jens till något slags dejtingprogram i P3. Det var plötsligt mycket lättare att gå upp när det redan pratades i rummet, men på måndag ska vi inte ha lika högt ljud...

Upprop klockan 8.30 i skolan, det tog tre minuter och sedan var det håltimma till 10.00 då historian väntade. Det var lite "roligt", vi har nu en 80 minuters lektion där på morran och jag säga så mycket som att efter 40 minuter så fick jag tvinga upp ögonlocken med fingrarna - det gick inte att vara vaken! C'est impossible!

Våran historialärare hade inte riktigt heller vaknat idag, han hade väldigt svårt att få orden rätt: "Jag tror inte att ni har några lektioner efter studenten." Men det var inte allt, han blandade ihop och bytte plats på bokstäver också: "Eer-röööV...ring"

Lunch blev på Sannegårdens pizzeria och vi kom sent till lektionen i Religionskunskap. Jag och läraren kommer inte riktigt överrens känns det som. Jobbigt. Mycket jobbigt.

Efter skolan har jag inte gjort nått vettigt alls, borde kanske ta och göra det...
Ja! Nu blir det ett mesigt styrkepass:


Jag fick huvudverk mitt i så detta var allt jag orkade idag. Ska köra ben och armar i morgon!

Kommentarer

Postat av: SweetE

Publicerad 2010-01-08 23:16:14

Får fråga din mamma om den e något bra har funderat på att skaffa den själv verkar så behagligt att vakna till

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-01-09 00:13:51

sv: Förstår det, jag har en men den är inte till salu ^^ Satte den där bara för att locka. Men jag har en massa fest klänningar som jag ska lägga in imorrn, så kom tillbaka då. Så kanske du fyndar något :D P.S. Tror att den lila klänningen fortfarande finns kvar på H&Ms rea :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela