neao

Svar på tal

Publicerad 2010-03-03 21:44:05 i Svar på tal,

Jag fick en anonym kommentar på inlägget

tredjeitredjepåtiotalet

med en förfärad förfrågan om jag donerar blod, så jag tänkte ta och förklara det lite tydligare.

När jag gick i sjuan fick min klass förfrågan om att låta tre tjejer och tre killar vara med i en undersökning om hjärt- och kärlsjukdommar och stress. Testerna skulle göras på barn som var underviktiga, normala och överviktiga och vi skulle höra till gruppen "normal".

Testerna gick ut på att de med ultraljud tittade på våra blodkärl i handleden och på fotryggen, de mätte blodkärlens diameter och hur tjocka blodkärlsväggarna var. De tittade på vårat blodtryck och massa sådant. Sedan tog de även blodprover för att titta på olika värden.

Utöver detta ville förskarana se hur olika saker kunde påverka. Jag hamnade i "massagegruppen" som helt enkelt gick ut på att jag varje tisdag i 10 veckor fick gratis massage under lektionstid, och för besväret fick jag två biobiljetter... Det var en jobbig period i mitt liv. Host.

Nu fem år senare har de tagit kontakt med oss igen för att göra en uppföljning - jag hoppas på mer massage!

Hoppas du är lite lugnare nu, min anonyme vän!

Kommentarer

Postat av: Miss C

Publicerad 2010-03-03 21:54:35

neao: HAHAHAHA bra det!!! ;D

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-04 22:04:41

hahah jadå tack neao :)

massage är ju aldrig fel.

Postat av: neao

Publicerad 2010-03-07 20:22:54

Inga problem! Massage är ALDRIG fel ;)

Postat av: Demarion4495

Publicerad 2011-05-18 15:39:07

Great site

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela