neao

Regn, vampyrer och mera regn.

Publicerad 2010-11-12 15:28:46 i Vardag,

Det har regnat fyra dagar i sträck nu och om jag ska bara helt ärlig så börjar det bli ganska tråkigt. Istället för att gå ut och fotografera sitter jag inne och läser. Istället för att gå till affären och köpa pengar till min telefon sitter jag inne och läser. Och istället för att gå en långpromenad för att få igång träningen igen sitter jag inne och läser.

Idag var E hemma hos mig en snabbis för att hjälpa mig köpa festivalbiljett, men de var tyvärr slut. Så om ingen av alla andra som ska åka till Ghent i morgon blir sjuk så jag kan köpa loss en biljett så blir jag kvar hemma. Jag funderar på att gå och shoppa då, oavsett väder! Alltså tänker jag lägga de pengarna som skulle gått till tågbiljetter och dricka på kläder och smycken. Det är ungefär € 60 så det kan ju bli en hel del nya och roliga grejor.

Nu har jag hämtat barnen vid skolbussen och gjort i ordning mellanmål bestående av varmchoklad och riskakor. Ikväll ska jag hem till E för att äta tacos och ha det trevligt med de andra tjejerna. A kanske till och med kan få tillbaka sin tröja ikväll. Om jag kommer ihåg det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela