neao

Rödvin är gott.

Publicerad 2010-11-27 21:43:01 i Mat,

Det blev ju som sagt inte mycket till lunch idag så nu sitter jag på mitt rum lite smålullig efter middagens vinglas. C: s föräldrar är här över helgen och ikväll bjöd "Kaptenen" på finmiddag i kryssningsfartygets vackra matsal. Till förrätt serverades gratinerad getost och varma rödbetor med salt och honung på, tillagad av Madame Mormor och husan C, till det ett glas champagne. Till huvudrätt vildsvinsgryta med ungstillagade rotfrukter och sallad iordninggjord av Kaptenens son F. Osbricka med ännu mera rödvin innan efterrätt i form av blåbärspaj med vaniljsås och tre olika glassorter. Eftersom att Prinsessan Neao och Lilla prinsessan m inte hade hjälpt till med maten fick de bakläxa att ta hand om disken. I en vecka. Högljudda protester.



Mätt är jag i alla fall och det har varit en mycket trevlig och mysig lördag för min del.
God natt,

Notera att bilden inte är från vår middag.

Kommentarer

Postat av: .

Publicerad 2010-11-27 23:10:23

Vad hette din förra blogg ?

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-12-01 21:12:05

Hälsa att det verkade väldigt gott. Inspirerande!

Postat av: neao

Publicerad 2010-12-02 13:29:15

Det ska jag absolut göra! Kan kanske vänta sig att få en sådan måltid vid juletid?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela