neao

Vid 19 års ålder återupplever jag min barndom.

Publicerad 2010-10-26 20:23:34 i Reflektioner,

"Joho, tänk för det har jag visst de'! Min mamma är en ängel uppe i himlen och hon tittar ner på mig genom ett litet hål och min pappa, han é negerkung i söderhavet!" - Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump.



Det är så mycket trotts som bubblar upp inom mig och jag hör hur jag för 15 år sedan gick runt och sa: "Fy farao vad du é elak!" Inte för att det var Pippi som var min karaktär egentligen, nej nej. Jag var envis som en gammal get och gick runt och gjorde saker i smyg.

PS. När jag tänker efter så gör jag fortfarande saker i smyg, jag kanske inte har vuxit upp så mycket som jag vill få mig själv att tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela