neao

Motivation

Publicerad 2010-09-15 10:50:05 i Reflektioner,


I morse åkte Jens till landvetter för att påbörja sin resa. Det konstigaste i nuläget är att jag åker nästan två veckor efter honom och kommer ha varit på plats och förhoppningsvis hemmastadd i nästan en måndag innan han är framme i Australien. Knasigt.

Hursomhelst känns detta bra, eller ja, helt okej i alla fall. Jag vet hur mycket denna resan betyder för honom och mer än något annat skulle jag velat åka med honom, inte stoppa honom. Den här sista veckan som gått har varit underbar. Dock jobbig för att man vet att vi inte kommer att ses på väldigt länge, så just därför har vare sekund varit extra njutbar.

Ett år går fort, det känns som att det inte alls var längesedan jag var Über för Polhems nollning och det var inte alls längesedan jag började trean. Att nu flytta utomlands och pröva något helt nytt med ny skola, nytt språk och - tillfälligt - ny familj kommer vara en jättehäftig upplevelse. Och efter stegen på Kreta klarar jag nog tamejfan av vad som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela