neao

Nått å tänka på!

Publicerad 2011-02-14 20:29:08 i L'amour,

När jag åkte hem från franskan hoppade jag som vanligt på metron vid Art-Loi, idag med The Killers i öronen. Framför mig står en kille i tjugofemårsåldern med en stor bukett röda rosor i handen. Jag ler för mig själv. Efter en liten stund ser jag en man lite längre ned i tåget med en liten papperspåse från Neuhaus - chokladmärke - och jag ler igen. Lagom till det att Joshua Radin börjar sjunga tittar jag upp och ser hur en man står och tittar på killen med blommorna och sedan på mannen med chokladen. Ett fundersamt uttryck sprider sig i ansiktet på honom. Han tittar tillbaka på killen med blommorna och sedan går hissen hela vägen upp. Paniken sprider sig i hans ögon. Jag tittar ner i golvet och ler ännu litet mera för mig själv.

Själv har jag fått pratat med J idag och jag känner mig mycket lyckligt lottad trots det fakum att vi befinner oss ungefär 1670 mil ifrån varandra (give or take några kilometer). Så nu när ni läser följande vill jag att ni ska veta att jag inte skrivit detta i någon form av bitterhet utan snarare tvärt om.

Angående dagens tips "Tuffn' up!" Idag är det måndag, de flesta människor går till jobbet som vanligt idag, men det är något med denna vanliga måndag som gör att det blivit en hysteri utan dess like. Och detta för en helt vanlig dag. Alla - framför allt kvinnor men även en del män - förväntar sig att få en gåva från sin käraste idag och visst det är väl bra med lite extra uppskattning ibland, men allvarligt talat: skulle ni inte bli gladare om det helt random hamnade en fin bukett med blommor och en kärleksförklaring på köksbordet en dag när ni kom hem från jobbet och veta att "wow, vad han/hon älskar mig". För egentligen, hur speciellt är det att få lite choklad idag - precis som de flesta andra - jämfört med om man hade fått den FÖRRA måndagen?
people always leave was the inspiration for this drawing . black and white . redlight heart . STAY .
Och så tänkte jag bara visa er denna teckning som jag gjorde idag, för ibland går det. När den där sjukt bra idén ploppar upp i huvudet så lyckas jag till och med få ned den på papper och dessutom göra klart den på samma dag. För även om jag tecknar mycket och ofta på senaste tiden så är det mycket sällan de blir helt färdiga. Jag är mycket nöjd med den. Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Annie

Publicerad 2011-02-14 22:05:27

Jag tänkte lite på Peytons teckning "Pepole always leave" från OTH fast en tvärtom version. Mycket fin och glädjande!

Postat av: bigsmile

Publicerad 2011-02-14 23:06:53

Kloka ord.

peyton-style, jag gillar det!

Postat av: neao

Publicerad 2011-02-15 00:00:10

tack tjejer, det var lite det jag var ute efter. eller ja, det var där jag hittade grundidén :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela