neao

Vardagshaiku.

Publicerad 2011-02-10 19:51:35 i Reflektioner,

Idag har varit en sådan där dag, när man bara har mått lite konstigt utan anledning. Dock har jag inte gjort något superannorlunda idag om man jämför med en vanlig torsdag i Bryssel. Vaknade i morse av att solen strålade in och praktiskt taget bländade mig klockan halv elva på morgonen. Inga sjuka barn idag så jag skulle inte börja jobba fören vid femtiden. Satte mig framför datorn för att blogga men det fanns inget att skriva - och då är jag rätt grym på att ordbajsa so to say - så istället tittade jag på ett avsnitt Gray's Anatomy, när detta var slut märkte jag att solen var borta och himlen var täckt av grått, dassigt skitväder. Jag kunde känna hur humöret började att dala och till slut blev det tre (!) avsnitt av Grey's Anatomy. Jag försökte få tag på min chef från mitt förra sommarjobb men hon svarade inte (så jag ska ringa i morgon igen). Tillslut var det inget som kunde få mig att hålla mig glad längre och det värsta med allt var att jag inte visste vad som var fel med mig. Lite skype med Australien hjälpte men det gick inte bort helt, så jag bestämde mig för att testa "byta miljö"-taktiken och gick hem till F. Där satt vi och tittade på Sveriges Mästerkock innan vi gick och hämtade "hennes pojke" S ifrån skolbussen. När vi var tillbaka inomhus fanns det ingen plats för mina tankar att själva få go laus (=gå loss) för att pojken på fyra år pratade konstant. Om allt.
haiku vill du så går det neao.blogg.se
Nu vid middagsbordet fick vi igen för att vi varje dag frågar vad barnen har gjort i skolan. Det blev en ORDENTLIG genomgång från den stunden de slog upp ögonen tills dess att vi satt vid matbordet och Pappa frågade: "Vad har ni gjort idag?" SDS - skyll dig själv? Denna redogörelse innehöll även vilket håll klassrummet ligger åt och hur många trappor de gick för för att komma dit. Fortsättningsvis vi vi veta att de öppnade skolväskan, tog ut mellanmålet, ställde mellanmålet på bordet, stängde väskan, hängde tillbaka väskan, åt mellanmålet, torkade sig om munnen, tog fram väskan... 

Jag slår vad om att min dag har varit... mer utförlig än din. Bring it!

Kommentarer

Postat av: Fotograf Jeanette Lindvall

Publicerad 2011-02-10 20:34:27

Bryssel är underbar stad! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela