neao

Finn fem små gubbar. Va?

Publicerad 2011-01-12 16:01:56 i Kreativitet,

Idag fick jag ett uppdrag av F: Han ville veta hur många av mina kompisar som tycker om att bygga med LEGO. Jag ställde frågan på Facebook vilka det är som tycker det är legendary att bygga star wars, polisstationer och Hogwarts i miniformat?


Jag har haft två premiärer på bloggen idag. Efter mer pill än vad jag hade väntat mig är nu den efterlängtade "gillaknappen" är här så nu hoppas jag att det ska gillas inlägg ordentligt här. Jag har även lärt mig hur man gör animationer och första försöket ligger redan på bloggen (klicka här för exempel).

Den 20:e Januari ska jag maila tillbaka till Ulla som drar i spakarna för Högskoleprovet här i Bryssel, tills dess tänker jag bara säga till dig Alice: vi kan ju tävla med varandra och antingen dra ett medelvärde på våra resultat eller helt enkelt bara lägga ihop vår poäng. Det tycker jag låter bra!

Och till Tove säger jag bara att det kanske ligger något i det du sa om att jag tränade pga rädsla för att bli sjuk. Det var inte bra. Idag blev det ingen franska utan jag sov fram tills jag vaknade (haha!) och skypade i 40 minuter med Jens innan jag fick springa till skolbussen för att hämta barnen, vi har ritat nästan hela eftermiddagen och jag har insett att de två orden som kommer ut ur munnen på de barnen är "varför" och "va?".
Jag är så duktigt när det gäller pyssel. En eloge till mig. Tackar, tackar!
Nu blir det en kopp te och en ask choklad i sängen, det ska va gött å leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela