neao

Plus eller minus?

Publicerad 2011-07-14 13:19:34 i Reflektioner,

Detta känns superkonstigt. Jag har inte ens ett dygn kvar i Bryssel och jag är mitt uppe i jobb som vanigt. Har jag packat klart? Nej. Har jag städat ur mitt kylskåp? Nej. Har jag lyckats skriva ut mig från kommunen? Ja. Gjorde jag det på flrsta försöket? Ja! Lyckades jag göra det utan problem och på franska med bra flyt? JAA!

Trotts min blandade framgång idag inser jag att jag befinner mig i någon slags förnekelse, för det kan väl inte vara så att jag flyttar härifrån på riktigt i morgon? Alltså, så mycket på riktigt som det bara kan bli. Mitt rum kommer få en ny inneboende, jag åker hem till underbara Göteborg och Bryssel kommer stå kvar med sina ineffektiva kassasystem och regnmoln. Men det har ju varit mina timmar i kassakö och mitt blängande på regnmoln!

Jag vet, det finns regnmoln i Göteborg också... Bloggen känns en aning halvdan just nu men det är för att jag helt enkelt gör det mesta av tiden som är kvar och att jag inte har så satans mycket att blogga om, tyyvärr.

När jag packat klart sa jag sätta mig och göra ett kollage med bilder på vänner och händelser från året som gått,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela