neao

Tillbaka till sidbena?

Publicerad 2011-07-06 12:18:32 i Reflektioner,

För att spara så många kilon ur resväskan kommer jag behöva ha på mig hängselbyxor, högklackade svarta pumps, en stor tjock stickad tröja i marinblått med Amerikanska flaggan på och för att den inte går att packa ner: min halmhatt. Det är okej att skratta högt.

Nu har jag packat ner och upp och om och slängt och gråtit litet. Att det ska vara så svårt? Jag tycker annars att det är sjukt roligt att packa för att man känner den där härliga känslan av att vara på väg någonstans. Och nu ska jag hem. Hem på riktigt, mitt fina underbara Göteborg. Jag kommer sakna Bryssel med dess ineffektivitet, friheten att göra vad man vill, när man vill och alla underbara vänner jag har skaffat mig här. 

Jag får hemskickat en väska med 20 kg imorgon och kommer trots det troligtvis ligga precis på gränsen. Allt jag kan göra är att se glad och trevlig ut och hoppas av hela mitt hjärta att det inte är många som ska checka in baggage på morgonflyget.

Keep your fingers crossed,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela