neao

Hårt arbete - & vändande på soffkuddar - lönar sig!

Publicerad 2011-06-25 16:37:39 i Reflektioner,

Onödigt, men intressant (?) vetande.

Bestämde mig för att gå in på internetbanken och titta på hur läget ser ut bara för att få inse att jag har gått back (rätt jävla ordentligt dessutom) i två månader i rad nu. Och det var ju inte så det skulle vara här i Bryssel, jag skulle bo utomlands och tjäna pengar som jag kan leva för när jag pluggar så jag inte ska behöva ta ut fullt studiemedel. Under april och maj försvarade jag mig med att jag trots allt faktiskt bor utomlands och det är nu jag har tid och möjlighet att bara hoppa på ett tåg och åka iväg till London en weekend, och då går pengarna åt. 

Denna månaden har det inte blivit några spontanresor (om man räknar bort min resa till Göteborg där jag hade kontanter i min sparbössa. ♥ åt barndomssamlande) och detta har lett till att jag denna månaden faktikst inte spenderat så mycket pengar. Istället har jag gjort andra saker som jag inte lägger pengar på så som att träna, titta serier och lyssnat på ljudböcker. Jag har haft besök och varit ute och träffat männsikor och druckit vin också, men då har jag använt jag mig av kontanterna som ligger löst överallt. (Det är faktiskt lite som att plocka ur soffkuddarna hemma i Göteborg och hitta pappas små förluster.) Jätteknepigt när "tjugolappen" är ett mynt, det känns inte som att det är lika mycket pengar - och det är det ju inte, men ungefär - så även om det "bara" är mynt man har så blir det en härlig summa till slut. 

Denna månaden har jag betalat med kortet för 43 € totalt och plockat ut 90 € i kontanter, utöver det har jag även jobbat extra och fått lite fin lön i form av kontanter direkt i handen som jag har liggandes någonstans här i röran. Jag har 20 dagar kvar i Bryssel och ytterligare en lön att införskaffa, om jag lyckas leva på samma meriter jag gjort nu i juni under resten av tiden så kommer jag komma hem till Sverige med 10k. 

Så för att anknyta till början av inlägget kan jag ju sammanfatta med att jag då plötsligt har en del pengar att spendera på resor --- eh, jag menar studier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela