neao

Rastlös och nervös = rastvös? Eller nervlös?

Publicerad 2011-03-25 18:03:32 i Reflektioner,

Så idag genomförde jag alltså min sista franskalektion på en tid framöver och kände för första gången när jag satt i solen i mitt rum att jag kanske faktikst borde ha något att göra på dagarna i alla fall (lyssna på Harry Potter räknas inte riktigt). Jag var inne på Svenskshoppen på väg hem från franskan och nu sitter jag och filar på ett CV i mailformat som jag ska skicka in till dem.
För första gången gick jag hem från franskan och insåg nu när jag tittar på kartan att det inte är mycket mer än 2,5 km, beroende på hur pass avspärrat det är runt Schuman. Idag var det mycket avspärrat (toppmöte as always. Vilket betyder att Mumintrollet är på besök i min vårfyllda stad!) så istället för att kunna gå rakt fram som jag hade velat var jag tvungen att gå i litet sicksackande mönster runt hela kalaset.

Kan ju informera er om att jag klarade 74/100 på franskaprovet och det krävdes 60 för att fortsätta till nästa nivå. Uttrycket man ska sluta när man är på topp har aldrig låtit så bra i mina öron som nu. 
För er som bryr er så har jag utökat min talförmåga med 2,5 poäng och läsförståelsen med hela 5 poäng. Så här i efterhand kan jag känna att det var synd att jag inte tog mig en lite närmare titt på grammatiken innan provet för där drog jag endast 11,5 (alla av 20 möjliga), så det blev mycket slarvfel av typen "just det, ändelsen är ju inte samma där nej...".

Hur som helst är jag mycket nöjd med veckan som har gått, helgen är ju en kategori för sig, jag har tränat på riktigt bra, klarat av franskan så pass bra att om jag någon gång vill fortsätta slipper jag göra om denna delen. Solen har strålat hela veckan lång och jag har fått en fin brun nyans av bränna på armarna och bröstet. Konstigt att säja det kanske, men efter att familjen var hemma i GBG fredag till söndag så har jag uppskattat mer att ha barnen här och tror att känslorna är ömsesidiga. Par exemple: Hier soir je les nattade et ils étaient très contants toute le soir. MAHA!

Vill även önska alla glad våffeldag med informationen om att det blir det jag äter till middag ikväll!
Peace to all, Per the drug addict.

Kommentarer

Postat av: Olivia Christoffersson

Publicerad 2011-03-25 19:34:39

Toppmöte igårkväll och idag =)



Heja franskan!

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-03-26 16:46:38

Vilket toppenfint resultat på franskaprovet Nea!

Bamsekram och Grattis från M&M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela