neao

When life give you lemons...

Publicerad 2011-03-03 22:13:03 i Vardag,

Först och främst en glad nyhet: Jag fick idag kontakt med min chef från förra sommarens glasskoparjobb och hon har skrivit upp mig som intresserad och de tiderna jag kan arbeta i sommar (dvs, från och med den 12:e juli och framåt på obestämd tid - bra skit!). Så nu är det bara att hålla tummarna och trippelhoppas på att jag får komma tillbaka till Parkis i Torekov. Det har liksom blivit min egna definiton av sommar nu...

En lite mindre rolig nyhet: I morgon går hela Bryssel i generalstrejk vilket betyder att ALLT är stängt. Hela denna ineffektiva stan går i lås vilket betyder att det inte finns någon metro/buss/taxi som i så fall skulle ta mig till klädbutiker/mataffärer/you name it! (Jag är bara glad att jag inte skulle flyga någon stans i morgon.) Såå, jag kommer inte få köpa mina klänningar + väska som jag var så sugen på! Som en av au pairerna sa så är de ju faktikst lediga på söndagarna här i byn, varför hålla på och förstöra min shopping för?!

Fotad av mig på GC.

Det blev inget öldrickande ikväll tyvärr, dock har jag suttit och gjort en NOG-del från ett gammalt Högskoleprov eftersom att det är läge att skriva det riktiga provet om ungefär 29 dagar, 10 timmar, 43 minuter och 17 sekunder. Jag har även gjort en del ordtest på min iPod som har en såndan suprawsm app som heter "svåra svenska ord". Inte för att jag blev så värst överraskad, det är ju pappas iPod egentligen... Nu kom jag ifrån ämnet lite känns det som, Högskoleprovet, ja. Har bestämt mig för att satsa som fasiken på det nu och inte stressa upp mig för mycket inför det kommande franskaprovet som är om tre veckor. HP är viktigare!

Sådär, nog med självövertalning.
Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela