neao

Med socker på.

Publicerad 2011-05-06 12:45:15 i Fotat,

Något som jag kom att tänka på när jag fotade min teckning i förra inlägget var hur mycket vinkeln påverkar fotot. Eftersom att jag inte har någon scanner ville jag ju visa er så mycket av teckningen som möjligt, alltså fotade jag pappret rakt ovanifrån. Sedan testade jag även att fota när jag satt ner framför bilden för att se hur pass stor skillnaden blev. Kan ni se det?
Fokus ligger på huvudena vilket gör att flickans ben och killens kropp får roliga proportioner. I och med det får bilden till vänster ett djup, som att man står och tittar på dem lite underifrån och på bilden till höger ser man de rakt ifrån sidan och det är lika mycket fokus över hela bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela