neao

Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Publicerad 2011-05-05 20:25:04 i Reflektioner,

Alla har vi någon gång dragit ursäkten "nej, jag har inte råd" och så har man antingen suttit hemma eller följt med i alla fall. När det är så att man faktiskt får lite svettningar och ont i magen för att man inser hur verkligt illa ekonomin ser ut... då kanske läget är värre än vad man först trodde?

 

Så när jag satt för mig själv och funderade (alltid på toa som detta görs bäst) fick jag mig en sån fantastisk uppenbarelse att jag gjorde en riktig segergest med armarna uppsträckta i luften. Skatteåterbäringen kommer ju om några månader och då kommer de största utgifterna vara täckta. Jag har ju trots allt några stycken. Hemliga sådana. Dyra, hemliga, stora utgifter. 

Men det är ju som Olle säger: Varför tjänar jag pengar i Bryssel? För att spendera de på roliga saker och resor. Så det så.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela