neao

Idag har jag varit duktig.

Publicerad 2012-08-28 20:12:19 i Vardag,

Att på alla möjliga sätt och vis försöka hålla världsfreden och inbringa lite extra klirr i kassan är inte alltid jätteenkelt, men idag känner jag att jag har gjort det mesta i min makt för att få vardagen att rulla på. 
Det är ju dock så att vardagen inte längre ser ut som den gjorde innan. Och detta är absolut inget negativt, men när det kommer nya pusselbitar behöver man lägga om de som man redan har.
     Jag har ändrat taktik gällande mitt företag. Nu är det jag som ska bestämma när jag ska jobba och när. Självklart kommer man att få böja sig litet för kundernas önskemål men har jag fyllt veckodosen, ja då finns det fler dagar längre fram. Mitt företag, min tid, mina pengar.
     Och med denna tiden som jag nu får över kommer jag att kunna uttrycka mig mycket bättre. Till exempel målade jag en tavla i förra veckan (som jag ska visa för er snart, men den är hemlig än så länge) och jag har börjat sy och spela gitarr och sjunga ingen. Det är en underbar känsla och jag gillar verkligen att få bestämma själv.
     I och med all tid som jag nu har "över" har jag faktiskt gått och hittat mig en superhärlig kille som jag träffar väldigt ofta. En sommar med nytt folk och nya vänner genererade i att jag nu är mindre stressad och sprudlar av energi och kreativitet. Förhoppningsvis kommer ni att få se mer av detta, men det beror på hur pryd och blyg jag är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela