neao

Jag är en pärla.

Publicerad 2012-10-09 13:29:37 i Jobb, Reflektioner, Roligt, Vardag,

Nu är det som så här: När jag blir sjuk, så är jag antingen småsjuk i en hel månad eller så blir jag kalas-dunder-sjuk i en vecka och ligger smådöd med hög feber och tittar på Harry Potter eller Twilight. (Min bror förklarade detta för mig.) Och idag insåg jag verkligen hur mycket det stämmer, för när jag vaknade upp hemma hos A var det första jag gjorde att sätta på Deathly Hallows prt 2.
Halvsovande tyckte jag om att ha ljudet av när alla dör i bakgrunden och ja, jag gråter fortfarande när F dör och nej, jag har ännu inte kommit över att Ni-vet-vem dör på ett sådant fånigt sätt.

Nu kan jag dock känna av att jag är på väg att bli frisk så det är ju skönt, men det är nog några dagar kvar tyvärr. Och jag säga som så att så här kalas-dunder-sjuk (nu uppe på dag nummer fem) har jag inte varit på cirka fem månader och det är ganska lång tid, annars blir jag småsjuk rätt så ofta... Men i alla fall... Då låg jag i DIQ och hade precis träffat A för första gången, och inte visste jag att han skulle orka hålla sig kvar i krokarna så här länge.

Det var ganska orelevant till min poäng, för nu råkar det ju vara så att jag är en väldigt rastlös person (framförallt när jag "måste" ta det lugnt), så för att lugna ner mig själv och mitt dåliga samvete - ja, jag får dåligt samvete när jag är sjuk... - så har jag skickat ut lite jobbmail och redan fått en beställning! Det är ju fantastiskt trevligt att man kan ligga hemma med feber och plötsligt sälja produkter för drygt 1000 kronor! Det är med fokus och målsättning som man orkar göra det lilla varje dag oavsätt vad som händer runt omkring en.

Och vet ni vad?! Igår släpptes det produktnyheter för hösten och vintern så det blev till att beställa hem lite av det bästa (nagellack!) och när de väl kommer hem då jäklar blir det leka och fotografera! Nej, jag ska nog ta och bli frisk nu, det handlar ju bara om inställning, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela