neao

Jo jag fyllde ju år nyligen...

Publicerad 2012-10-03 16:09:00 i Fest, Kreativitet, L'amour, Mat, Roligt,

Lördagen till ära spenderades till en början på Scandinavium med jobb eftersom att Frölunda HC spelade mot AIK hemma. Det var första gången som jag jobbade på min födelsedag och det kändes helt okej då jag har väldigt många fina vänner på jobbet.

När jag kom hem fick jag ett osignerat kuvert ifrån min yngsta bror J, som sa att han hade hittat det på en byrå och antog att det var till mig - han borde helt seriöst bli skådespelare.
I grattiskortet låg ett kvitto till en säkerhetsbox på Centralstationen i Göteborg. "ADVENTURE TIME!" Jag blev helt till mig och gjorde mig iordning när "Men? Vad ska jag ha på mig?", jag hade ju ingen aning om vad som skulle hända efteråt. Det är väl kanske inte så dramatiskt tänker du, men med tanke på att jag har varit delaktig i en Slender-överraskning sist en i gänget fyllde år så blev jag smått nervös. 
Ett svart kuvert i A4-format innehöll bland annat Ansem's reports. Mer än så får ni inte veta. 

Ringde upp Pojkvännen för att berätta att jag var mållös. Och - Ja. Mållös. 

Frågade ifall han var upptagen eller om jag kunde komma hem till honom: "Jo det får du gärna göra, det finns lite godis här så om du kan skulle det vara underbart om du kunde köpa med dig Troca."

Inte besviken, utan snarare fundersam började jag ta mig hem till A genom regnet och när han öppnade dörren hade han skjorta, fluga och förkläde på sig. Redan där var jag nöjd, men det var inte allt!
Älskade vänner som överraskade mig med mat och dricka plus fina kommentarer om att nu är jag gammal. 
Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela