neao

Söndagsångest? Inte jag!

Publicerad 2012-09-09 13:38:00 i Kreativitet, Reflektioner, Tips, Vardag,

Discipline is just choosing between what you want now and what you want most. Och i och med det konstaterandet är det enklare att planera upp sin söndag och intala sig själv att det är roligt att sitta och ringa jobbrelaterade telefonsamtal.

Nu råkar det ju faktiskt vara så att jag tycker att det är roligt, det är ju bara det att det finns saker som är roligare. Som att spela tv-spel till exempel. Eller umgås med sina syskon! Och då kommer vi ju till det viktigaste: Diciplin! För så länge du gör det som du har bestämt dig för att göra så kan du ju spela tv-spel också. (Eller måla en tavla, köpa kläder på nätet, springa ett maratonlopp - what ever pleases you!) Sedan är det ju även så att det är större chans att du genomför det du har bestämt ifall du skriver ner dem och även berättar för någon vad du ska göra.

Så nu kommer min lista med jobbrelaterade punker som ska genomföras efter lunch och innan jag spelar tv-spel!
  • Skriva ner mina mål och bryta ner hur jag ska ta mig dit på sex månader.
  • Ta kontakt med tio stycken av mina kunder. Boka nytt, följa upp gammalt eller bjuda in till utbildning för modellsittning!
  • Skicka ut månadens presentförslag.
  • Skriva ut de utmaningsbilagorna som jag vill gå på detta seminarieåret, och även fylla i det som jag redan har klarat av!
  • Summera veckan som gått och plannera upp kommande.

Inte överdrivet mycket för en söndag men det handlar om det lilla man gör varje dag. Man kan sitta och tycka synd om sig själv eller så kan man resa sig ut soffan och göra en förändring! Pay now and play later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela