neao

Litet mer än ett decennium.

Publicerad 2013-01-07 12:23:00 i DESIGN BY, Fotat, Kreativitet, Roligt, Saker som sägs, Vardag,

I drygt tio år har jag bott på det här rummet hemma hos mamma och pappa och under alla dessa år har jag haft för långa gardiner. Många gånger har både jag och mamma sagt "nästa gång symaskinen är framme så tar vi och fixar till det där." Som ni kan förstå så är symaskinen sällan framme utan att någon aktivt plockar fram den, så nu tog jag jag mig i kragen och sydde upp dem cirka 30 cm. Det tog ungefär tio minuter så man kan ju fråga sig varför jag inte har gjort det tidigare...
Det mest komiska med hela sy-situationen var dock när jag mötte mamsen i tvättstugan och hon precis hade tvättat en filtduk...
- L, nästa gång symaskinen är framme så kan vi passa på att sicksacka kanterna på den här.
- Mamma, jag har fixat till gardinenerna och - för en gång skull - städade undan allt direkt när jag var färdig. 
- Det var ju typisk. Nästa gång då!

Tio år senare...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela