neao

Linnea Two-Face

Publicerad 2013-05-28 12:20:00 i Fotat, Jobb, Kreativitet, L'amour, Roligt, Tips, Vardag,

Jag utlovade ett bildspel på hur det ser ut när man bara sminkar halva ansiktet. Detta för att visa er hur enkelt det är och vad stor skillnad det lilla extra gör. Denna sminkningen tar sju minuter.
 
Självklart är bilderna oredigerade för att verkligen visa resultatet. 
För att lägga en snygg make up som håller hela dagen är det viktigt att man målar på en bra duk. Med det menar jag alltså att det är viktigt att ha gjort rent sin hy innan man börjar med sminkningen. Så här har ni en bild på mig helt utan make up, men rengjord, peelad och återfuktad.
1) Flytande foundation, jag har valt att lägga den på min högra halva, alltså till vänster på bilden. Den jämnar ut hudtonen så man ser len och slät ut. 
2) Måla ögonbrynen. Detta är det billigaste och enklaste ansiktslyft ni kan göra! (Litet demonstrativt borstade jag det andra brynet åt fel håll för maximal skillnad.)
3) Eye liner. Idag valde jag flytande för det tycker jag är snyggare om man inte ska använda några ögonskuggor. Den lilla fjongen i yttre ögonvrån är ett sätt att lyfta ögonen och öppna upp dem för att skapa en illussion av stooora ögon.
4) Svart mascara. Börja med att måla den undre fransraden för att slippa få små "mascaraprickar" på ögonlocket. Måla gärna två lager på övre fransarna för att ge mer effekt.
5) Cheek color. Appliceras olika beroende på ansiktsform men tänk på att vi vill undvika att lägga färgen ovanpå kindbenen för då blir det ofta en "Påskkärring-effekt". Beroende på om du klär bäst i varma eller kalla färger skall du använda orangea(varma) eller rosa(kalla) toner i ditt rouge. 
6) Läppar. Idag valde jag ett korallfärgat krämigt läppstift som ger glans och fukt till läpparna.

Och där har det gått sju minuter och ni är klara för att gå till jobbet! Varsegod. Eller asså, om ni vill så får ni ju sminka andra halvan också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela