neao

Träningen är igång!

Publicerad 2013-05-20 21:59:02 i Fotat, Roligt, Träning, Vardag,

Jag gav mig själv en utmaning som ni kanske minns: Konditionsträning minst två gånger i veckan var det sagt och nu kan ni bocka av förta passet för veckan. Woop woop! Och det är inte bara jag som tycker att det är roligt att komma igång med träningen, min käre far är väldigt engagerad i detta projekt. Han kom hem från ICA i samma stund som jag precis begav mig ut. "Åh vänta, jag får ta kort på dig!"
Jag insåg tydligt att jag springer bättre till ljudbok jämfört med musik. När man lyssnar på någon som pratar så kan man verkligen själv bestämma tempot! Farsan sa åt mig att ta det lugnt och om pulsen överstiger 140 så måste jag ta det lite lugnare. Jag tror jag snittade på 155. Och nu ska ni inte tro att det är så att jag sprang knasfort, nej nej, jag har bara VÄLDIGT dålig kondis. Men om man ser det ur en annan synvinkel så kommer jag ju att göra en otrolig resa och utvecklas knasmycket!
Återigen var det pappa som fotograferade. Jag hörde honom prata med en av grannarna efteråt "Linnea var ute och sprang idag!" Han är mer entusiastisk till detta än vad jag är tror jag. Hur som helst så var jag rätt slut efteråt, cirka 30 minuters löp blandat med powerwalk när pulsen blev för hög. (Jag hade kunnat jogga mer än jag gjorde, men min pappa sa att jag inte skulle komma över 140...) Totalt blev det cirka fyra kilometer. Helt okej, är verkligen nöjd med min första insats!
 
På torsdag gäller:
Distans med gång 5 km. Tid: 38 min
Koordinationslopp 2 x 60 m. Tid: 5 min
Stretching Tid: 5-10 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela